crazys666

Alla inlägg under april 2011

Av Sarah - 19 april 2011 14:00


 
Solen skiner det är varmt ute en äkta vårdag med andra ord.
Trots det sitter jag inomhus väntar otåligt på att telefonen ska ringa ångesten o mitt dåliga samvete byter av varanndra samtidigt som tårarna rinner.
Tankarna är väldigt splittrade och jag har svårt att fokusera mig på en sak.
Provsvaren kom på kajsas amputerade tå via post igår eftersom jag inte svarat på det dolda nummer som ringt i tron om att det varit en telefonförsäljare.
Hon har en elakartad tumör i klofästet och tydligen har dem sett att det finns celler från tumören som spridit sig vidare ut i lymfkärlen. Vilket innebär att det finns en stor risk för spridning till den lokala lymfknutan som sitter uppe vid skulderbladet eventuellt vidare till lungor.
På pappret står det att om jag vill gå vidare me det rekomenderar dem att man opererar bort lympknutan o även skickar iväg den på analys samt en röntgen av lungorna.

Jag vet allvarligt talat inte riktigt hur jag ska göra kajsa är en gammal hund eftersom jag inte vet exakta åldern på henne utan har bara gissat så finns de en risk att hon är äldre än de 11åren. Och det känns inte rätt att plåga henne med mer operationer då en normal hund i hennes storlek inte blir mer än 12-13 år. På samma gång vill jag inte att hon ska behöva lida så jag har kommit fram så pass långt i mitt beslut att jag ska göra en röntgen o kolla hur långt det gått. sen får jag ta ett beslut när jag vet mer. Ska höra med vetrinären då han ringer om det finns några värktabletter som hon kan få så hon slipper ha ont i sånna fall.

Jag känner mig jättehemsk som inte vill operera henne mer men eftersom hon e så gammal känns det mer som jag plågar henne och iom åldern så är det en risk varje gång dem ger henne narkos osv. Jag älskar verkligen henne hon har funnits där i vått och torrt alltid vid min sida i tunga stunder så varför får jag sån ångest av att låta henne få njuta av den sista tiden hon har kvar usch ja vet inte det är ju inget som säger att hon blir bättre  av att jag åter en gång på mindre än en månad låter dem operera henne...
 
 
 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards