crazys666

Direktlänk till inlägg 14 juli 2016

Skådespeleri och Falskhet

Av Sarah - 14 juli 2016 08:25

De senaste veckorna har varit hektiska. 

Det har varit mestadels jobb jobb och ännu mer jobb.

Igår hade Alex sitt kalas. Matte valde att åka dit. 

Själv fick jag aldrig frågan och även om jag hade fått det så hade jag förmodligen tackat nej.

Hon hade tydligen hälsat till mig. Jag hälsade tillbaka via Matte. Mer än så behöver det inte vara. 

Inte förrän hon ändrat sin personlighet...

 

Jag känner att det inte finns någon anledning för mig att umgås med falska människor.

Alex pratade eller mer tjatade om att hon ville flytta till ett ungdomshem förra året för att få lite mer frihet (komma och gå som hon ville) 

Hon är typen av person som kan gå över lik för att få det hon vill ha sen skiter hon fullständigt i om det sårar eller drabbar andra.


Visst finns det dom som anser att ja men alla är ju värda en andra chans och absolut så är det ju.

Men när det kommit till 3,4,5,6 chanser med samma slutresultat då är det väl kanske ändå dags att sätta

ner foten? Då har man väl ändå rätten att säga ifrån och begära att vederbörande ändrar på sig.

Har man ändå inte rätten att bestämma att nu får det va bra jag/vi tar inte mer skit. En förändring eller så får det vara.


För tänk efter lite själv, hon har ingen som helst anledning att ändra på varken sig eller sitt beteende så länge man förlåter henne om och om och om igen. 

Det hjälper inte längre att förlåta och hennes ord förlåt har sedan länge tillbaka tappat betydelse. Eftersom hon använt sönder ordet. 

Egentligen tror jag inte att hon vet vad ordet förlåt innebär.

Eller jag ska aldrig göra om det. Så visst att hon ber om ursäkt skulle egentligen inte göra saken bättre.

 

Hon måste göra en förändring av sitt beteende.

Men för att göra det måste hon vilja ändra på sig.

Tyvärr är det så att hon inte antingen orkar eller vill ändra på sig förmodligen är det jobbigt?


Enligt Alex själv så får hennes mor henne att må så himla dåligt med alla hennes påhopp och frispel.

Då hon är full jämt och trakaserar via samtal/sms

Det enda hon vill är att få va ifred.

Hon ringer och kör sin snyfthistorier om hur dåligt hennes mamma får henne att må osv.


Men hur kommer det sig då att man har kontakt dagligen med sin mamma? 

Hur kommer det sig att man då umgås med sin mamma? 


Det var samma sak som när hon bodde nere hos sin mor. Innan hon flyttade till hemmet. Då satt hon och ömkade sig över att vi var hemska. Att vi spärrade in henne och att hon aldrig fick gå ut. Att hon aldrig fick äta mm rent skitsnack med andra ord.


Alex målar upp en version till oss och en annan till sin mor.

Alexandra har inte förändrats något alls tyvärr.

Det märks tydligt så länge man inte står som närstående och hoppas så pass mycket på att hon ska göra det.

För i ett sånt läge så vill man så gärna att hon ska göra det varpå man inte kan se klart de tecken och signaler som visar att hon fortfarande är samma manipuliva, falska, ytliga, desperata person som söker ömkan som innan.

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 27 december 2017 15:58

Det talas om att Sverige är ett fritt land där man har rätt till sin egna åsikt. Man har rätt att själv välja vem man umgås med och vad man tycker och tänker om folk. Man behöver inte tycka om alla och man behöver inte umgås med folk som utnyttja...

Av Sarah - 9 februari 2017 16:11

Den senaste tiden har vi märkt att Emelie ljuger betydligt mer än tidigare. Vi har pratat om det säkert 100gånger senaste året att alltid hålla sig till sanningen. Men det märks väldigt väl när Emelie umgåtts med fel personer. Hon har en del &r...

Av Sarah - 15 januari 2017 00:00

Det blev ingen fika! Tack och lov!! Det var väl lika bra det egentligen. Varken jag eller någon av de andra i familjen här hemma är väl egentligen ledsna eller förvånade över att hon inte dök upp… Jag tror egentligen att Alex vet om att ho...

Av Sarah - 5 januari 2017 21:46

Mattias vara nere på möte med HVB hemmet igår. Det gick väl inte så värst bra från vad jag förstod då han kom hem efter en stund. Tydligen riskerar Alexandra att bli avstängd från skolan efter att ha gett sig på en annan elev. Själv är jag inte...

Av Sarah - 2 december 2016 15:15

Eftersom det är så många diskussioner angående mig och Alexandra och vårt "bråk" som vi har eller kanske man ska kalla det att jag har satt ner foten och inte accepterar hennes beteende längre. Jag köper inte hennes sätt, lögner eller snyfthistorie...

Ovido - Quiz & Flashcards