crazys666

Direktlänk till inlägg 9 februari 2017

Besvikelse

Av Sarah - 9 februari 2017 16:11

Den senaste tiden har vi märkt att Emelie ljuger betydligt mer än tidigare.

Vi har pratat om det säkert 100gånger senaste året att alltid hålla sig till sanningen.

Men det märks väldigt väl när Emelie umgåtts med fel personer.

Hon har en del ”kompisar” i skolan som snattar dricker öl och lurar in henne på fel banor.

Vi har försökt att få henne att förstå att hon bör sålla bort såna som inte är bra för henne.

 

Hon har alltid en massa godis och nya prylar med sig hem efter skolan och eftersom hon inte är den som klarar av att hålla i pengar så har jag tyckt att det verkat konstigt.

Vid frågan om varifrån hon har fått sakerna så har hon flera gånger kläckt ur sig lite snabbt mamma.

 

Men Igår kom jag på att det saknas pengar här hemma i vår burk som vi gjort iordning där vi sparar till en semesterresa. Burken var nästan tom…

Besviken, ledsen och frustrerad försöker jag få ihop tankarna.

Har ingenting av det vi har gått igenom så många gånger gått in i huvudet på henne?

Vad hände med att inte ljuga att inte ta saker utan att fråga och framför allt att inte sno saker.

Vad är det som gjort att det gick så fel?

 

Hon får praktiskt taget allt som hon vill ha, kläder, smink, pengar, godis, mobilabonnemang, spotify premium konto, ny telefon, märkes skor, hudprodukter med mera.

 

Jämför man hennes beteende från förra året så ser man en enorm skillnad negativ sådan :-/

Det som har förändrats sen dess är att hon har mer kontakt med sin mor sin syster och de så kallade   kompisar som lurar in henne på dumheter.

Vi har försökt att få henne att välja sina vänner väl och slopa de som inte är bra för henne dvs dom som snattar, röker och dricker alkohol.

Fast det är inte så lätt att få henne att förstå det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 27 december 2017 15:58

Det talas om att Sverige är ett fritt land där man har rätt till sin egna åsikt. Man har rätt att själv välja vem man umgås med och vad man tycker och tänker om folk. Man behöver inte tycka om alla och man behöver inte umgås med folk som utnyttja...

Av Sarah - 15 januari 2017 00:00

Det blev ingen fika! Tack och lov!! Det var väl lika bra det egentligen. Varken jag eller någon av de andra i familjen här hemma är väl egentligen ledsna eller förvånade över att hon inte dök upp… Jag tror egentligen att Alex vet om att ho...

Av Sarah - 5 januari 2017 21:46

Mattias vara nere på möte med HVB hemmet igår. Det gick väl inte så värst bra från vad jag förstod då han kom hem efter en stund. Tydligen riskerar Alexandra att bli avstängd från skolan efter att ha gett sig på en annan elev. Själv är jag inte...

Av Sarah - 2 december 2016 15:15

Eftersom det är så många diskussioner angående mig och Alexandra och vårt "bråk" som vi har eller kanske man ska kalla det att jag har satt ner foten och inte accepterar hennes beteende längre. Jag köper inte hennes sätt, lögner eller snyfthistorie...

Av Sarah - 23 oktober 2016 02:49


Det är skrämmande hur tiderna har förändrats.Barn nu för tiden börjar vrålsminka och fixera sig vid sitt utseende redan vid 8-10års åldern.Fullt pådrag med allt från foundation, puder, ögonskugga, kajal, mascara, ögonbrynspenna knallrött läppstift mm...

Ovido - Quiz & Flashcards