crazys666

Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Ingen besökare = Ingen fika =)

Av Sarah - 15 januari 2017 00:00

Det blev ingen fika! Tack och lov!!

Det var väl lika bra det egentligen. Varken jag eller någon av de andra i familjen här hemma är väl egentligen ledsna eller förvånade över att hon inte dök upp…

Jag tror egentligen att Alex vet om att hon har gjort jävligt fel och betett sig fruktansvärt illa.

Men istället för att erkänna det för andra personal som kompisar så väljer hon att köra en snyft version och söka ömkan istället alla andra. Så nej hon är inte direkt saknad här.



Låt oss tänka efter lite vad vore det att sakna egentligen vad är det vi skulle gå miste om att få dras med:

En lögnare, en mytoman, en manipulativ människa, en tjuv, en misshandlare, en egotrippad person som bara bryr sig om sig själv och sitt egna behov.

Nej det känns liksom inte som att det är något vi förlorar på av att inte lägga ner mer tid på henne.

Hon är redan förlorad och kommer aldrig att förändra på sig eftersom hon går i sin mors fotspår.




Minsta tösen

Det börjar bli mer och mer märkbart på Emelie den lilla tösen att hon tagit skada av sin mors beteende genom åren. Det är inte lätt att få henne att öppna sig hon är som en mussla som sluter sig och stänger allt inom sig.

Mycket har hon förträngt så hon inte kommer ihåg.

Människokroppen är ju sådan att den (blockerar) sånt som den inte kan hantera just då.

Vi har pratat om att försöka hitta en psykolog som kanske kan nå fram till henne.



Hemterapi

Den senaste veckan har vi jobbat lite på att Emelie ska få ur sig lite av sina funderingar och sitt grubblande.

Vi testade med en rad olika metoder men hittade äntligen en variant som funkade för henne.

E o jag sätter oss ner och jag tar upp olika ämnen bra som dåliga sen ställer jag lite frågor och hon berättar.

Sakta men säkert betar vi av ämne för ämne och allt det som hon varit med om.

Jag skriver upp det hon säger och sen pratar vi om känslor, tankar och funderingarna runt själva händelsen.

Det är mycket tårar och gråt som kommer från henne men det känns som att det är bättre att hon får ur sig allt funderande istället för att bara bära det inom sig.

Igår när vi satt och gick igenom en del av det hela så sa hon till mig det kommer tillbaka mer och mer.

Jag förklarade för henne att det är bra- Ju mer man pratar om det desto mer kommer att komma tillbaka och på så vis har man lättare att bearbeta allting.



Det är så tragiskt egentligen…

Många gånger är det just barnen som är anledningen till att föräldrarna håller ihop sin relation trots allt gräl, allt tjabb och alla diskussioner.'

Men man kan ju faktiskt se det så att det "förstör" barnen mer av att ha det så och att låta dom växa upp under sådana omständigheter.

Följderna kan bli katastrofala och skapar men för livet på barnen som dessutom får en skev syn på hur man beter sig och vad som är rätt och fel.

Vi brukar peppa oss själva med att vi iaf hann att rädda ett av barnen.

Men efter att ha sett all frustration och ledsamhet som E bär på då hon berättat om hur det var att bo under samma tak som sin mamma blir jag ibland osäker på om vi verkligen hann det?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 27 december 2017 15:58

Det talas om att Sverige är ett fritt land där man har rätt till sin egna åsikt. Man har rätt att själv välja vem man umgås med och vad man tycker och tänker om folk. Man behöver inte tycka om alla och man behöver inte umgås med folk som utnyttja...

Av Sarah - 9 februari 2017 16:11

Den senaste tiden har vi märkt att Emelie ljuger betydligt mer än tidigare. Vi har pratat om det säkert 100gånger senaste året att alltid hålla sig till sanningen. Men det märks väldigt väl när Emelie umgåtts med fel personer. Hon har en del &r...

Av Sarah - 5 januari 2017 21:46

Mattias vara nere på möte med HVB hemmet igår. Det gick väl inte så värst bra från vad jag förstod då han kom hem efter en stund. Tydligen riskerar Alexandra att bli avstängd från skolan efter att ha gett sig på en annan elev. Själv är jag inte...

Av Sarah - 2 december 2016 15:15

Eftersom det är så många diskussioner angående mig och Alexandra och vårt "bråk" som vi har eller kanske man ska kalla det att jag har satt ner foten och inte accepterar hennes beteende längre. Jag köper inte hennes sätt, lögner eller snyfthistorie...

Av Sarah - 23 oktober 2016 02:49


Det är skrämmande hur tiderna har förändrats.Barn nu för tiden börjar vrålsminka och fixera sig vid sitt utseende redan vid 8-10års åldern.Fullt pådrag med allt från foundation, puder, ögonskugga, kajal, mascara, ögonbrynspenna knallrött läppstift mm...

Ovido - Quiz & Flashcards