crazys666

Direktlänk till inlägg 26 juni 2016

Familjen

Av Sarah - 26 juni 2016 12:22

Vi skulle firat midsommar nere i sandvik i år med resten av familjen.
Det är en tradition som pågått under många år.
Jag brukar inte vara med i normala fall. Det brukar bli att vi har pyst i väg på annat håll.
Men förra året gjorde vi slag i saken och åkte ner och gjorde dom sällskap.
Det var kanon trevligt som vanligt var det lite otur med vädret men det är ju en klassiker att det regnar midsommar.
Vi hade tur eftersom det klarnade upp framåt kvällen :)

Detta året tog det dock stopp när jag skrev till min så kallade syster och infomerade om hur många vi var som skulle komma.
Helt plötsligt var det för många hundar och personer...

Det tog inte många minuter förrän jag förstod vad hon menade vi var inte välkomna ner!
Hon skyllde på att man kan ju iaf fråga innan.
Jo visst det kan man ju, men eftersom jag aldrig blivit tillfrågad tidigare av dom när det varit familjemiddagar då hela familjen varit samlad så trodde jag att fråga var inte nödvändigt eftersom dom aldrig gjort det tidigare...


Min älsta syster Åsa och jag var rätt tjata när jag var yngre.
Jag var hennes lilla "trollunge" . När jag blev äldre förändrades det efter ett tag.
Det var när jag fick reda på att hon hade ihop det med min dåvarande pojkvän som vi tappade vårt syskonband. Jag hade haft mina misstankar om det en längre tid. Men när jag pratade med min mor om det tyckte hon att jag var paranoid och sa hur kan du tänka sånt om din egna syster?
Vi den tidpunkten då detta inträffade var min syster gift och hade 2barn med sin dåvarande man.


Det kom som en lättnad (att jag hade rätt) och inte bara inbillat mig allt ihop när min granne bjöd över mig på kaffe och hakade fram på orden om att hon hade sett dom när dom höll på ett flertal gånger...
Efter att jag fick det bekräftat gick det undan jag tog mitt pick och pack och flyttade så mycket jag kunde när han var på jobbet. Även min mor hjälpte till hon var arg och besviken över sin älsta dotters beteende.


Min syster däremot ansåg inte att hon gjort något fel utan ansåg sig ha hjälpt mig istället ur ett dåligt förhållande.
Deras kärleksförhållande höll inte någon längre tid.
Istället raggade hon på hans kompis även där vart det bara strul och inget som varade en längre period.
Till sist gick hon till mitt ex 3 killkompis dom blev ett par och har skaffat barn ihop.
Jag tror hon har lite åldersnoja och därför söker hon bekräftelse hos ungdomar som är 15-20 år yngre än henne själv.
Sen den dagen har vi inte så bra kontakt med varandra. Utan endast pratat och umgåts vid tillfällen då vi "behöver" dvs vid julmiddagen och midsommar och något enstaka kalas.



Min mellersta syster Petra "polis" som hon kallas eftersom hon är så nyfiken på andras liv och vad folk har för sig.

Hon älskar skvaller och sprida det vidare. Hon har alltid haft en speciell attityd och hon klankar gärna ner på folk som hon inte tycker passar in.
Hon anser sig själv vara perfekt och att hon inte har några brister.
Hon hånskrattar åt folk för hur dom ser ut och hur dom beter sig.

Men får hon samma dos tillbaka tar det hus i helvete och vederbörande är inte vatten värd.
En rätt fisförnäm person med 2 väldigt bortskämda barn som får allt dom pekar på.



Min bror Fredrik är omtänksam och överbeskyddande då det gäller sin lilla syster (mig)
Han var den som tog sig tid att komma förbi hemma och kolla hur det var med mig efter att
jag var med om en bilolycka.
Han är den som kommit och hjälpt till vid panik flytten från Växjö då mitt ex spårade ur fullständigt och började vifta med köksknivar.
Han är den jag alltid kunnat räkna med om jag behövt hjälp med något om det så har varit med lån av bil om min har varit på verkstan eller om jag behövt hjälp med dragkrok osv.
Han är helt underbar :)



Sen har vi min mor en underbar människa med ett hjärta av guld.
En oerhört ödmjuk kvinna med båda fötterna på jorden.
Hon har alltid funnits där om jag/vi behövt henne.
Hon är min hjälte och jag ser upp till henne. Jag är så imponerad av att hon orkade och framför allt klarade av att fostra 4 barn på egen hand då hon dessutom arbetade heltid för att kunna försörja vår familj.
Hon har hjälpt mig igenom både bra och dåliga händelser.
De Livserfarenheter som jag tampats med genom åren har hon både lärt mig hantera och bearbeta.
Hon lärde mig vad som är rätt och fel och att man alltid ska stå för det man gör och för det man tycker.
Hon fanns där för oss i vått och torrt när vår far inte gjorde det.
Som många andra människor så älskar jag min mamma innerligt mycket.
Jag skulle kunna göra vad som helst för henne oavsett vad det gäller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 27 december 2017 15:58

Det talas om att Sverige är ett fritt land där man har rätt till sin egna åsikt. Man har rätt att själv välja vem man umgås med och vad man tycker och tänker om folk. Man behöver inte tycka om alla och man behöver inte umgås med folk som utnyttja...

Av Sarah - 9 februari 2017 16:11

Den senaste tiden har vi märkt att Emelie ljuger betydligt mer än tidigare. Vi har pratat om det säkert 100gånger senaste året att alltid hålla sig till sanningen. Men det märks väldigt väl när Emelie umgåtts med fel personer. Hon har en del &r...

Av Sarah - 15 januari 2017 00:00

Det blev ingen fika! Tack och lov!! Det var väl lika bra det egentligen. Varken jag eller någon av de andra i familjen här hemma är väl egentligen ledsna eller förvånade över att hon inte dök upp… Jag tror egentligen att Alex vet om att ho...

Av Sarah - 5 januari 2017 21:46

Mattias vara nere på möte med HVB hemmet igår. Det gick väl inte så värst bra från vad jag förstod då han kom hem efter en stund. Tydligen riskerar Alexandra att bli avstängd från skolan efter att ha gett sig på en annan elev. Själv är jag inte...

Av Sarah - 2 december 2016 15:15

Eftersom det är så många diskussioner angående mig och Alexandra och vårt "bråk" som vi har eller kanske man ska kalla det att jag har satt ner foten och inte accepterar hennes beteende längre. Jag köper inte hennes sätt, lögner eller snyfthistorie...

Ovido - Quiz & Flashcards