crazys666

Direktlänk till inlägg 23 november 2015

Triggerfinger

Av Sarah - 23 november 2015 17:58

Jag har haft problem med vänster ringfinger ett par månader. 

Rätt som det är låser det sig och förblir låst i ett visst läge oavsett vad jag gör.

Jodå jag har försökt att bända upp det.

I början försökte jag till o med slå upp det med den andra handen,

vilket gjorde så att det kändes som att jag bröt av fingret.

 

Det enda som verkar hjälpa eller iaf påskynda att det låser upp sig är värme.

Det började i mars detta året 2015 2v efter att jag började som lokalvårdare. 

Det kändes lite för "tidigt" för att vara förslitningskador. 

Som vanligt lyckades jag övertyga mig själv om att det skulle gå över efter ett tag.

Nu så här ett halv år senare har jag insett att det bara blir värre. 

 

För en vecka sen tog jag kontakt med vårdcentralen som hänvisade mig till en arbetsterapeut. 

Jag ringde upp dom och fick en tid hos dom den 30/11 kl 10:00.

Hon var inte säker utan att ha sett fingret men tyckte det lät som något som heter triggerfinger.

Vi ska pröva ut en skena till handen i hårdplast som jag ska använda dygnet runt i 6v.

6v med en handskena på vänster hand som jag använder jämt då jag är vänsterhänt :-/ 

Känner mig redan handikappad innan jag ens fått på den! 


Om det inte hjälper med skenan så blir det operation berättade hon via telefon. 

Själv försökte jag förbrilt komma på andra alternativ som jag hade läst om som var "lättare" och som skulle utesluta sjukskrivning.

Typ cortisonspruta som jag läst skulle kunna hjälpa. 

Tyvärr hjälper den inte i regel på längre sikt förklarade hon... 

Nåja det blir ju iaf bättre då allt är klart får väl försöka peppa mig själv med det.


Fram tills dess får jag försöka börja använda höger hand mer. då jag gett mig fasen på att jag inte ska sjukskriva mig även om dom rekommenderar det.


     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 27 december 2017 15:58

Det talas om att Sverige är ett fritt land där man har rätt till sin egna åsikt. Man har rätt att själv välja vem man umgås med och vad man tycker och tänker om folk. Man behöver inte tycka om alla och man behöver inte umgås med folk som utnyttja...

Av Sarah - 9 februari 2017 16:11

Den senaste tiden har vi märkt att Emelie ljuger betydligt mer än tidigare. Vi har pratat om det säkert 100gånger senaste året att alltid hålla sig till sanningen. Men det märks väldigt väl när Emelie umgåtts med fel personer. Hon har en del &r...

Av Sarah - 15 januari 2017 00:00

Det blev ingen fika! Tack och lov!! Det var väl lika bra det egentligen. Varken jag eller någon av de andra i familjen här hemma är väl egentligen ledsna eller förvånade över att hon inte dök upp… Jag tror egentligen att Alex vet om att ho...

Av Sarah - 5 januari 2017 21:46

Mattias vara nere på möte med HVB hemmet igår. Det gick väl inte så värst bra från vad jag förstod då han kom hem efter en stund. Tydligen riskerar Alexandra att bli avstängd från skolan efter att ha gett sig på en annan elev. Själv är jag inte...

Av Sarah - 2 december 2016 15:15

Eftersom det är så många diskussioner angående mig och Alexandra och vårt "bråk" som vi har eller kanske man ska kalla det att jag har satt ner foten och inte accepterar hennes beteende längre. Jag köper inte hennes sätt, lögner eller snyfthistorie...

Ovido - Quiz & Flashcards