crazys666

Direktlänk till inlägg 5 januari 2017

Fika och besökare...

Av Sarah - 5 januari 2017 21:46

Mattias vara nere på möte med HVB hemmet igår.

Det gick väl inte så värst bra från vad jag förstod då han kom hem efter en stund.

Tydligen riskerar Alexandra att bli avstängd från skolan efter att ha gett sig på en annan elev.

Själv är jag inte förvånad det bevisar ju bara åter en gång att hon inte har förändrats det minsta.

Det är ju inte direkt första gången hon gör så.

Hon både misshandlar och mordhotar folk titt som tätt och ser inte allvaret i det hela med att göra det.


Alexandra brås tyvärr väldigt mycket på sin mor och har fått hennes beteende och sätt.

När man tittar på henne så ser man en exakt kopia av hennes mamma fast i yngre version då förstås.

*Hon löser konflikter med våld och hot.

*Hon dricker alkohol för att dämpa sin ångest.

*Hon söker uppmärksamhet och kör sina snyfthistorier där hon manipulerar sin omgivning genom att vända och vrida på orden för att göra sig själv till ett offer och för att folk ska tycka synd om henne.


Jag har förstått att HVB hemmets personal inte har fått höra sanningen eftersom dom verkar tro att problemet ligger här hemma. Nej dom har väl inte sagt det kanske i ord men om man lägger ihop deras meningar och ord så är det inte svårt att räkna ut vad dom antyder.

Alexandra och jag hade inga problem (personligen) innan hon drog.

Anledningen att hon stack var för att hon inte klarar av regler som normala människor eller att man säger nej till henne. Exempelvis får jag vara ute till kl 00:00 i natt det är ju trots allt onsdag? Nej det får du inte…


Jag såg nästan fram emot ett möte med dom nere på HVB hemmet där jag kunde få möjigheten att förklara hur allt ligger till och vad vi har fått stå ut med.

Men pga sjukdom och att Alex inte ville ha ett möte där (förmodligen svårt att stå för det man gjort) så har det inte blivit av.


Nu däremot ska hon tydligen komma hit nästa vecka på fika och jag mår illa redan.

Det kommer inte bli en trevlig fika eller speciellt avslappnad för den delen heller.  

Jag klarar inte av falska människor som bara ljuger konstant för egen vinnings skull och som förväntar sig att man gång på gång på gång ska förlåta deras hemska beteende.

Mattias däremot känner att han måste förlåta henne eftersom hon är hans ”dotter” anledningen till ”” är för att det finns en berättelse om den biten också Men det tar vi inte denna gången…

 Jag har förklarat för han att man även som förälder har en gräns och att man inte behöver ta hur mycket skit som helst utan att man faktiskt får kräva att barnet förändrar sig och sitt beteende.


Han är medveten om alla de problem som Alex har och att dom till största delen beror på hennes mors beteende och att Alex har varit tvungen att vara mamma till sin egna mamma då hon växte upp.  

Han är medveten om att alla hennes snyfthistorier och byten av killar/ragg hit och dit (som alla andra byter strumpor) har gett henne det rykte hon har fått.


Hur som helst så har jag plockat undan alla värdesaker då det konstigt nog försvinner en massa när hon varit här.

Jag kommer även förbereda mina papper som hon ska få läsa igenom och svara på de frågor och få förklara sitt beteende som jag har skrivit ner (tidigare blogginlägg) på så sätt slipper jag säga så mycket och kan förhoppningsvis bita mig i tungan så pass mycket att jag klarar av att vara tyst.


Förhoppningsvis kanske jag får fullbokat med jobb nästa vecka så det inte hinns med någon fika.

Eller kanske hon gör som hon brukar dvs drar svansen mellan benen och sticker då hon vet att hon ska får stå till svars för det hon har gjort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 27 december 2017 15:58

Det talas om att Sverige är ett fritt land där man har rätt till sin egna åsikt. Man har rätt att själv välja vem man umgås med och vad man tycker och tänker om folk. Man behöver inte tycka om alla och man behöver inte umgås med folk som utnyttja...

Av Sarah - 9 februari 2017 16:11

Den senaste tiden har vi märkt att Emelie ljuger betydligt mer än tidigare. Vi har pratat om det säkert 100gånger senaste året att alltid hålla sig till sanningen. Men det märks väldigt väl när Emelie umgåtts med fel personer. Hon har en del &r...

Av Sarah - 15 januari 2017 00:00

Det blev ingen fika! Tack och lov!! Det var väl lika bra det egentligen. Varken jag eller någon av de andra i familjen här hemma är väl egentligen ledsna eller förvånade över att hon inte dök upp… Jag tror egentligen att Alex vet om att ho...

Av Sarah - 2 december 2016 15:15

Eftersom det är så många diskussioner angående mig och Alexandra och vårt "bråk" som vi har eller kanske man ska kalla det att jag har satt ner foten och inte accepterar hennes beteende längre. Jag köper inte hennes sätt, lögner eller snyfthistorie...

Av Sarah - 23 oktober 2016 02:49


Det är skrämmande hur tiderna har förändrats.Barn nu för tiden börjar vrålsminka och fixera sig vid sitt utseende redan vid 8-10års åldern.Fullt pådrag med allt från foundation, puder, ögonskugga, kajal, mascara, ögonbrynspenna knallrött läppstift mm...

Ovido - Quiz & Flashcards